Alusharidus on oluline
Alushariduse eesmärgiks on toetada laste individuaalsust, loovust ja mängu kaudu õppimist koolieelses eas ehk sünnist kuni 7nda eluaastani. Lapse heaolu ja õppimise toetamiseks saab lapsevanem teadlikult suunata väikelapse arengut ja loomulikku õpihimu läbi rääkimise, mängimise ja lihtsate oskuste õpetamise.
Teadusuuringud tõestavad
Kvaliteetsel alusharidusel on pikaajaline positiivne mõju saavutustele ja sotsialiseerumisele kooli- ja tööelus, sest see hõlbustab õppimist ja toimetulekut hilisemas eas. Iga alusharidusse investeeritud euro toob seega tulevikus mitmekordselt tagasi!
Aju arenguetapid
Mida rohkem sa oma lapsele esimestel eluaastatel pühendud, seda kiirem on lapse aju areng. Lapsed, kes saavad esimestel eluaastatel piisavalt armastust ja hoolimist, on targemad ja parema õppimisvõimega. 5ndaks eluaastaks on lapse aju arenenud juba 90% ulatuses!
Täiskasvanu toetus
Õppimise ja arengu üks peamisi eeldusi on lapse ja õpetaja/lapsevanema positiivne suhe, mille alus on hoolivus ja mõista püüdmine. Laps saab õppida vaid keskkonnas, kus ta tunneb end turvaliselt ja väärtustatuna. Lisaks vajab iga laps autonoomiat ja vabadust, mis võimaldab tal ise oma tegevust algatada ja luua, kogeda avastamisrõõmu ning teha valikuid.
Erinevad metoodikad
Erinevaid õppe- ja kasvatusmetoodikaid on väga palju – projekt- ja õuesõpe, Montessori, Waldorf jt. meetodid. Et selles kirevas maailmas orienteeruda, anname ülevaate populaarsematest suundadest alushariduses.
Alusharidus maailmas
Kuidas õpivad lapsed välismaal? Mis vanuses minnakse kooli, sõime, lasteaeda Prantsusmaal, Inglismaal, Ameerikas või hoopis Aasias?
Eneseregulatsioonioskus
Põhjus-tagajärg seoste mõistmiseks on väikelaps valmis umbes 3-aastaselt, sealt edasi algab eneseregulatsiooni oskuste järjepidev harjutamine. Oskus oma tundeid ja tegusid reguleerida annab lapsele enesekindluse ja tasakaalu, tal on lihtsam saada rahulikul viisil hakkama ka keeruliste olukordadega ja see vähendab ärevust.
Kvaliteedi mõõtmine
Kvaliteedi mõõtmise esmane eeldus on teadlik klient ja lapsevanema valikuvabadus valida endale sobilikum alushariduse pakkuja. Kliendi valik ongi parim indikaator. Eeldusel, et muud tingimused on võrreldavad, on kliendi valik kõige parem süsteem kvaliteedi mõõtmiseks.